Как да подобря WooCommerce онлайн магазин ?
В наши дни създаване на онлайн магазин не трябва да е само мечта. Благодарение на WordPress с WooCommerce вие може да имате чудесен онлайн магазин. За кратък срок от време ние от EASYWEB.bg ще ви създадем професионален и добре SEO оптимизиран уебсайт за да продавате продуктите си, без да харчите много пари.
В тази публикация ще получите бързи и прости съвети за WooCommerce. Които можете да използвате след като сме създали вашия нов онлайн магазин. Накратко, ще ви кажем как да подобрите своя WooCommerce магазин. Нека да преминем към лесните съвети за WooCommerce, които имаме за вас. Как да подобрим WooCommerce онлайн магазин ?
1. Помислете за навигацията на вашия WooCommerce магазин
Като за начало ви препоръчваме да опростите навигацията на уебсайта си. Какво означава това и защо е толкова важно? Семплата архитектура на уебсайт съкращава броя на кликванията, които клиентът ще трябва да извърши за да достигне желаната дестинация. Това е доста популярен модел. Просто посетете популярни онлайн магазини като myALOE.bg или Elizabet.bg, за да видите какво имаме предвид. Тези сайтове ясно показват връзки към най-популярните си страници плюс всяко ново или изключително подходящо съдържание. Като например разпродажби или продукти с ограничено издание.
С помощта на тази добре подредена и съкратена структура на менюто броят на щракванията намалява. Клиента намалява кликанията между началната страница и най-дълбоката целевата страница, която иска да достигне. В резултат на това посетителят на вашия WooCommerce онлайн магазин ще намери лесно желаната страница. Нещо повече, този навигационен модел е чудесен начин да подобрите вашата SEO оптимизация, тъй като улеснява обхождането на вашия сайт и от ботовете на търсачките.
За да илюстрираме как работи всичко, нека си представим следващата ситуация. Например, вашият клиент трябва да извърши 10 кликвания, преди да намери определена страница. Това е много кликане и вероятно ще отнеме доста време. Посетител може да се откаже и да напусне вашия сайт или онлайн магазин, за да намери по-удобна алтернатива.
От друга страна Google ботовете (и други добре познати търсачки) прекарват само ограничено време на вашите страници. Безспорно ще искате те да видят възможно най-много от вашите страници и за предпочитане най-добрите ви. Тези, за които наистина искате да се класирате в челни позиции на първа страница в Google. Както клиентите, така и ботовете ще могат да отварят необходимите страници с няколко кликвания благодарение на плоската архитектура. Можете да разгледате темата: Защо е нужно да се прави редизайн на уеб сайт?
2. Направете продуктите откриваеми с категории и подкатегории
Една от най-честите грешки, които хората правят, когато проектират WooCommerce онлайн магазин е, че забравят да добавят категории и подкатегории. Когато клиент посети вашия онлайн магазин е много вероятно той да иска да сортира артикулите. Категориите му осигуряват бърз начин да направи това. Освен това можете да използвате подкатегориите за допълнително стесняване на резултатите.
И така, защо имате нужда от страници с категории? Първата голяма причина е за SEO оптимизация. SEO оптимизация на сайт е нещо много важно и не трябва да се пропуска. Колкото по-конкретни страници имате с дълги ключови думи, толкова по-вероятно е новите клиенти да ви открият в търсачки като Google или Bing. Така че докато наличието на категория „Рокли“ е страхотно, добавянето на подкатегории за „Малки черни рокли“ и „Фестивални рокли“ ви дава още по-добри шансове за класиране.
Втората причина е за вашите клиенти. Например да кажем, че имате онлайн магазин WooCommerce, който продава книги. Като пример можем да ви дадем отличния сайт на Ники Николов с неговата онлайн книжарница. Излишно е да казваме, че понякога потребителите просто не знаят какво искат. Понякога посетител ще отвори вашата категория „Нови“ и ще види най-популярните продукти. Ако нямате категории вашите клиенти ще трябва да преминат през всички ваши страници, които да им помогнат да разгледат инвентара ви.
Като пример нека разгледаме демонстрацията на LR онлайн магазин за натурални продукти по-горе. Използването на подкатегории и включването им в лесно за четене мегаменю. Това е чудесен начин да гарантирате, че клиентите и ботовете преглеждат вашия магазин. Така че не забравяйте за подходящи ключови думи и ги използвайте в своя полза, когато създавате категориите си.
3. Ускорете вашия WooCommerce онлайн магазин
Със сигурност сте свършили страхотна работа, за да създадете и подредите своя сайт за електронна търговия. Все пак имате нужда вашия сайт да работи възможно най-бързо поради много причини. Първо, това прави вашето SEO по-добро. Търсачките като Google вземат предвид времето за зареждане на всяка страница. По-вероятно е страница, която се зарежда за секунда или две, да се класира по-високо от страница, която отнема тридесет. Второ, днес дори забавяне от 5 секунди ще накара клиентите ви да искат да напуснат сайта. Отва напускане допринася най-много за повишената степен на отпадане (така наречения термин Bounce Rate).
За да ускорите уебсайта си, първо тествайте скоростта на страницата си в PageSpeed Insights на Google или с друг безплатен инструмент. Това ще ви покаже времето за зареждане на страницата, която сте въвели, както и ще даде няколко предложения за нейното ускоряване.
След това следвайте предложенията! Възможно е просто да трябва да оптимизирате изображенията. Много фирми с онлайн магазини правят грешката да качват огромни изображения с високо качество. Въпреки че изглеждат страхотно, зареждането им отнема много време, особено за мобилни устройства. Вместо това изберете разумен размер на изображението, направете го JPEG и го смелете чрез оптимизатор на изображения. След това използвайте CDN, за да помогнете на вашето съдържание да се зареди по-бързо.
4. Какво ще кажете за изчерпаните продукти?
Излишно е да казваме, че всеки сайт за електронна търговия ще се сблъска с щастливия проблем за изчерпаните продукти. Ако е само за няколко дни, тогава не е голям проблем, но какво ще стане ако знаете, че ще минат месеци докато можете да презаредите определени продукти? В подобна ситуация може би е добра идея да премахнете стоките, които вече не искате да продавате. Тези причини може да са различни, но в крайна сметка има още един въпрос. Какво трябва да направите със страниците на изчерпани продукти или премахнати артикули? Логично е да искате да ги изтриете, но не бързайте! Има и друг вариант, който според EASY WEB е правилния!
Трябва да знаете, че изтриването на изчерпани продукти намалява броя на страниците за класиране на вашия уебсайт. Това означава, че намалявате видимостта и на вашия WooCommerce онлайн магазин. Освен това, какво ще стане, ако един ден артикулът стане наличен отново?
Вместо това ви препоръчваме да пренасочите страницата с изчерпан продукт към различен, но подобен. В резултат на това вие ще предлагате стоките си и ще запазите възможността да активирате повторно старата страница, ако е необходимо. Най-лесният начин, който открихме за пренасочване на страници, е с плъгин за SEO. Ако използвате Yoast SEO, тази опция е достъпна от таблото ви за управление на WordPress под SEO > Пренасочвания. Ако смятате, че продуктът е изчезнал завинаги, трябва да използвате постоянно пренасочване 301, но ако смятате, че това е само въпрос на няколко дни или седмици, временното пренасочване 307 е по-добрия вариант за вас.
Ние от EASY WEB Creative Studio сме тук за да ви помогнем да подобрите вашия магазин, като повишите продажбите си. Можем да пишем още много по тази тема, но предпочитаме да оставим още интересни факти за бъдещи публикации 🙂 Ако ви се чете още може да прегледате: 7 тенденции в дизайна на електронната търговия 2022. Също така може да прочетете защо е важно да имате фирмен уеб сайт?
Полезни линкове
- изработка на уеб сайт
- изработка на онлайн магазин
- поддръжка на сайт
- WordPress и PHP уебсайт
- Facebook Ads & Instagram Рекламни Кампании
- Google Ads – Рекламна Кампания
- Професионален уеб дизайн и редизайн