7-те Най-задавани въпроса свързани с Дигиталния Маркетинг
Приемането на дигиталните и информационни технологии се случи невероятно бързо. Това, което започна като няколко имейла тук и там – или може би обаждане по Skype до далечен роднина – се превърна в общество, в което видеата на TikTok доминират, отговорите на всякакви въпроси са на върха на пръстите ни, и можем да получим храна, хранителни стоки и дори мебели, без да напускаме дивана.
Макар това да е фантастично за позволяване на повече бизнеси да достигнат до перфектната си аудитория, навлизането в света на дигиталния маркетинг може да изглежда смущаващо, ако е ново за вас. Има огромно количество информация за обработка, а различните аспекти на дигиталния маркетинг са широки и разнообразни.
И тъй като дигиталният маркетинг продължава да расте и се развива с бързи темпове, може да е трудно да се поддържа актуалност с тенденциите, стратегиите, каналите и жаргона. За да ви помогнем да разберете всичко, съставихме седем от най-често задаваните въпроси за дигиталния маркетинг. Въоръжени с тях, ще имате добра представа за необходимите знания и откъде да започнете своето пътуване в дигиталния маркетинг.
Какво е дигитален маркетинг?
Често има объркване относно това, какво точно включва дигиталният маркетинг, и ние разбираме защо! Това е обширно поле, но просто казано, дигиталният маркетинг може да включва всякакъв маркетинг, който се случва в онлайн среда и/или включва телефон, лаптоп, таблет или друго устройство, което може да се свърже с интернет.
Публикация в социалните медии, платена реклама в Google, усилия за SEO, блог публикация, имейл или приложение са малки примери за цялостния свят на дигиталния маркетинг.
Защо ви е необходим дигитален маркетинг?
Дигиталните и онлайн канали са част от нашия живот от десетилетия, но използването на мобилни телефони, интернет и други технологии се увеличи бързо след пандемията от COVID-19. Реалността е, че дигиталната среда няма да изчезне скоро.
Начинът, по който хората консумират информация и съдържание, се е променил с времето, и бизнесите се нуждаят от силно онлайн присъствие, за да намерят, привлекат и задържат клиенти. В крайна сметка, тези клиенти практически живеят онлайн в наши дни!
Освен това, дигиталният маркетинг има допълнителното предимство да бъде измерим и гъвкав; можете бързо да коригирате кампании на база обширни данни, което е мечта за маркетолога.
Какво са SEO и SEM?
SEO означава оптимизация за търсачки. Това е процесът на използване на различни тактики и действия, за да се направи уебсайт или уебстраници да се появяват по-високо в резултатите от търсенето, когато хората използват търсачки като Google. SEO използва органично търсене, и кликванията или прегледите не се плащат.
SEM означава маркетинг за търсачки. Въпреки че също е предназначен да помогне на уебстраници да се появяват, когато потребителите въвеждат търсения, той се фокусира основно върху платени резултати. Тоест, резултатите се появяват, но се плащат, когато потребителите взаимодействат с тези резултати.
И SEO, и SEM са полезни в дигиталния маркетинг и трябва да се използват съвместно за най-добри резултати.
Можете ли да го направите сами, или ви трябва агенция?
Зависи кой сте вие, наистина! Често собственици на бизнеси, маркетолози или предприемачи могат да направят определени части от дигиталния маркетинг, но не и всичко. Агенцията може да бъде полезна за създаване на последователна стратегия, позволявайки ви да използвате експерти за по-добри резултати и за определяне къде най-добре да похарчите парите си. Но не е задължително да аутсорсвате всичко (или каквото и да е), особено ако сте готови да се учите и вече имате талант за, например, писане на надписи за социални медии или интерпретиране на аналитични данни.
Колко струва дигиталният маркетинг?
Подобно на всяка друга маркетингова дейност, разходите могат да варират драстично от бизнес до бизнес и няма точен отговор на въпроса „колко струва дигиталния маркетинг“. Въпреки това, за разлика от традиционния маркетинг, има някои начини да се възползвате от дигиталния маркетинг безплатно. SEO, например, е до голяма степен безплатно и изисква само вашето време и усилия. Започването и публикуването в социалните медии също е безплатно или много евтино.
Същевременно, вероятно ще трябва да похарчите пари за платена реклама като PPC и дисплей. Може също да се наложи да харчите за неща като CRM система или софтуер за автоматизация на имейли, или за производство на съдържание за релевантни канали. В зависимост от вашите умения, вероятно ще трябва да платите на някого, за да внедри и управлява различни стратегии, които ще ви помогнат да успеете в онлайн пространството.
Как да изведа уебсайта си на върха на Google?
Желаното първо място в Google е светият граал на дигиталния маркетинг. Но няма бързо решение за постигането му. Разнообразие от дигитални маркетингови стратегии се съчетават, за да накарат един бизнес или уеб страница да „ранкира“ (да се показва в топ резултатите от търсенето) в търсачките.
Тези стратегии играят важна роля и включват идентифициране на ключови думи или фрази, оптимизиране на уебстраници за тези ключови думи, подобряване на опита на уебсайта, привличане на трафик към вашия уебсайт чрез други канали, разработване на съдържание, което хората споделят и намират за ценно, и използване на платена реклама, за да прескочите други резултати. С времето различни страници на вашия уебсайт трябва да се изкачват в Google класацията, когато хората търсят вашите продукти, услуги или съдържание, свързано с вашия бизнес.
Наистина ли ми трябва блог?
Много собственици на бизнеси, маркетинг специалисти и предприемачи се колебаят да имат блог. Може би писането не е вашата силна страна, може би ви се струва твърде времеемко, или просто не сте сигурни дали си струва. Краткият отговор е, че да, нуждаете се от блог!
Когато става въпрос за дигитален маркетинг, блогът винаги е чудесен актив. Защо? Те са много ниски разходи за управление и поддръжка, могат да ви позиционират като лидер на пазара или мислител, помагат ви да изградите връзка с аудиторията си, помагат ви да се класирате за определени ключови думи или фрази, могат да подобрят трафика, предоставят материал за вашите социални медийни канали и много други.
Заключение
Не всички можем да бъдем експерти в дигиталния маркетинг. Но добрата новина е, че с дигиталното развитие, не е нужно да бъдем. Вместо това, можете да се възползвате от експертизата на други хора, за да развиете своя собствен бизнес. Ние от Дигитална Агенция EasyWeb, разполагаме с екип от професионалисти, готови да превземат дигиталната сцена вместо вас, за да постигнете целите си.