7 тенденции в дизайна на електронната търговия 2022
7 тенденции в дизайна на електронната търговия, които трябва да знаете за 2022 г. Тъй като популярността за изработка на онлайн магазини нараства, всеки уеб дизайнер трябва да знае как да проектира онлайн магазини, които могат да се конкурират. Овладяването на тези 7 тенденции в дизайна на електронната търговия е добро място за начало.
1. Фона на вашия уеб сайт
Хората прекарват все повече време онлайн. Те пазаруват онлайн повече от всякога.
Въпреки че потребителите стават все по-потопени в дигиталното търговско пространство, ще видим възраждане на стара тенденция в дизайна: скевоморфизъм. Или поне частта от него, която може да бъде използвана през 2022 г.
През следващата година очаквайте да видите повече уебсайтове за онлайн магазини, които внасят текстури от реалния свят в своите дизайни. За разлика от грубия начин, по който са били използвани в началото на 2010-те (помните ли дървените панели?), тези текстури ще бъдат много по-фини и по-меки.
Можете да видите красив пример за това в долната част на вече изградения уебсайт на Rusty Grill.
2. Светлинен режим
През последните няколко години тъмният режим е много популярна тенденция в дизайна. Въпреки това ще виждаме все по-малко от него през 2022 г.
На негово място ще има дизайни на „светлинен режим“. Помислете за изцяло бели и неутрални фонове.
Началната страница на Lector Enta е хубав пример за тази дизайнерска тенденция в действие.
Редизайн на сайт: като уеб дизайнери, как се справяте с това?
Едно нещо, което можете да направите, за да гарантирате, че онлайн магазините на вашите клиенти могат да се конкурират в електронната търговия, е да останете на върха на тенденциите в дизайна на електронната търговия. Друго нещо, което можете да направите, е да използвате услугите на EASY WEB, които улесняват привеждането в съответствие с най-новите и най-добрите тенденции – без значение колко бързо и често се променят.
Все още има някои по-тъмни елементи по пътя, но те са оскъдни в сравнение с това колко тежки са били дизайните с тъмен режим през последните години.
Тенденцията е да се премахват част от студенината в дизайна на сайтовете. Лекият режим ще внесе повече светлина и безтегловност в изживяването при онлайн пазаруване. Това е много необходима промяна за потребителите, които се взират в екраните много повече от обикновено през последната година и половина.
3. Микро анимации
Въпреки че хората се чувстват комфортно да пазаруват повече онлайн, това не означава, че искат да отделят повече от времето си за да открият, проучват и закупят продукт и услуга. Един от начините, по които дизайнерите могат да помогнат на купувачите да получат точно това, от което се нуждаят и бързо, е с добре разположени микро анимации.
Микро анимациите позволяват на купувачите лесно да намират интерактивните части на магазина. По-специално ефектите при задържане на курсора също са полезни, когато става въпрос за търсене на продукти. Те могат незабавно да разкрият повече изгледи или вариации на продукти. Те също така могат да предоставят на купувачите преки пътища към популярни действия – като добавяне в количката, споделяне, любими и т.н.
Можете да видите пример за това в сайта на Автосервиз София.
Ефектите при задържане на курсора по същество позволяват на купувачите бързо да разглеждат и сравняват продукти направо от страницата за търсене на продукти.
4. По-добри контроли за филтриране
Тъй като магазините разширяват предлагането на продукти, клиентите ще се нуждаят от по-добър начин за търсене.
Продуктовите филтри вече помагат за това. Въпреки това, 2022 г. е свързано с по-нататъшно рационализиране и подобряване на изживяването при онлайн пазаруване. Ето защо ще видим, че продуктовите филтри вървят по пътя на формулярите за контакт, при което всяко поле е проектирано специално за най-бързо въвеждане.
Пример е изработката на сайт за застраховки от EASY WEB – Ники Николов. Разгледайте страниците за различните застраховки.
5. Търсене на живо
Повече от сайтовете имат основна функция за търсене добавена към сайта. Може да се добави и като вътрешна джаджа в страничната лента на онлайн магазина. Така наречения sidebar на сайта. Много пъти с голям сайт за електронна търговия това просто не е достатъчно.
Новата тенденция е на имате търсене на живо т.е. да показвате най-добрите резултатите след въвеждане на всяка една буква от клиента.
Достатъчно удобно е. Лентата за търсене обикновенно е в горния десен ъгъл на сайта, където купувачите очакват да бъде. И лентата за търсене се отваря в по-голямо пространство за по-лесно въвеждане.
През следващата година ще видим още сайтове, проектирани с функция за търсене на живо както в началната страница, така и в страничната лента на продукта. Това ще даде възможност на купувачите да намерят по-бързо точните артикули, които търсят.
6. Електронна търговия на мобилни устройства
Броят на клиентите, които пазаруват от своите смартфони, отдавна е надминал този на настолни компютри. Факт е, че те са доста срамежливи да стигнат до покупка на мобилни устройства. Но тъй като в наши дни все повече хора зависят от онлайн магазините, ще видим, че стават по-малко колебливи относно покупката от мобилни устройства.
За да насърчим купувачите от смартфони да правят повече покупки, ще видим повече сайтове за електронна търговия, проектирани с мобилни приложения. Тъй като потребителите вече прекарват по-голямата част от дигиталното си време в мобилни приложения, този тип интерфейс и функционалност ще ги накарат да се чувстват по-комфортно на мобилен сайт. А и няма да има какво да ги разсейва, което ще подобри броя на продажбите.
Най-лесният начин да направите това е да добавите лепкави елементи — заглавки, долни ленти, плаващи бутони и т.н.
7. По-бърза скорост на страниците
Благодарение на актуализацията на алгоритъма Core Web Vitals на Google през 2021 г., скоростите на мобилни страници се превърнаха във много важен фактор за класиране на уебсайтовете. Така че дизайнерите ще трябва да се научат как да проектират светкавично бързи уебсайтове, така че техните клиенти за онлайн магазини да могат да се справят добре в резултатите от търсенето.
Въпреки че има различни инструменти, които можете да използвате за това – като бърз уеб хостинг, плъгин за кеширане и така нататък – EASY WEB ви предоставя множество оптимизации за SEO оптимизация.
Една от най-важните настройки за оптимизация тук е настройката на Google Fonts „Зареждане от Google“. Според казус, направен от KeyCDN преди няколко години, шрифтовете, хоствани в CDN на Google, зареждат много по-бързо.
Не всеки уеб дизайнер ще може да ви предложи тази оптимизирана производителност. Така че считайте това за конкурентно предимство, когато става въпрос за тенденции в дизайна на електронната търговия.
Това е една малка част от тенденциите в убедизайна през 2022 година. За да получите пълен списък с тенденциите може да се свържете с EASY WEB Creative Studio. Когато става въпрос за изработка на сайт професионализма е от ключове значение за успеха на вашия бизнес! На нас може да разчитате и за професионална поддръжка на сайт.